Hand i hand och veteraner.

Bidra till Hand i hand med minst 200:- och du får CD.n Under samma himmel i din postlåda!
Maila till [email protected]
Du bidrar då till att barn och ungdomar i Kronobergs län som lever med missbrukande föräldrar, att få åka 1 vecka på sommarläger och möta kloka, sköna vuxna med tid för samtal och lek!
 
Tack kära Cenneth och Jocke för allt ni gör♥
 
Lördagens kräftor....mums!
 
Älskade mannen och fina svärfar i sin veteran - Willys Jeep - i dagens rally.
 
Det är söndag.
Efter goda kräftor i går kväll och lasagne trodde jag att sömnen skulle vara likt Törnrosas.
Men nä.
Vi såg filmen De andras liv.
Om stasiagenter och dess agerande om avlyssning och buggning.
Om ofrihetens Östtyskland.
Om ofriheten att inte få uttrycka sina åsikter och sina känslor som engagerar, att inte få kritisera de ledande utan att råka illa ut.
En vidrig film. Utan synligt våld, men anandet om att det finns i bakgrunden kramar om hjärtat.
Själva psykologiska ofriheten är nog ändå värre.
Och känslan av att storebror ser dig.
HELA tiden.
Jag är SÅ glad över att Berlinmuren föll, och att mänskor kunde få ett annat slags liv där.
Och jag är så tacksam över att leva i detta, faktiskt alldeles fantastiska land!!!
 
Som sagt.
Söndag.
Veteranbilsrally, där mannen i mitt iv kör sin gamla Willysjeep med svärfar.
Åkte dit och hejade igång de, gick runt och tog en kaffe, hälsade på fina Cenneth som stod i båset för Hand i hand...
kollade in gamla coola bilar.
En skön förmiddag.
 
På plats hemma igen.
Bloggande.
Med känslan av att det här inte är något självklart överallt.
Mycket av det jag skriver skulle säkert ses som högst opassligt, kanske rent av farligt, i andra länder.
Och jag sänder Sverige och himmelen en glad tanke.
 
Kärlek!
 
Joey

Kommentera här: