Det gör ont.

Lördags (eller just ja...fredagsgodis!)
Ljusa upp tillvaron lite!
 
Finaste bonusar, när de var små♥
 
Dennis lite större...med lillasyster Fridis♥
 
Dante Frida Felicia♥
Frida Fanny♥
 
Funderar ganska ofta....
I godisätande och ljusförsök...
 
Jag håller de finaste nära mitt hjärta, och kommer alltid göra.
Tittat på gamla album när vi först möttes.
Hur jag togs emot, och hur det har varit alla år.
Många bitar kommer jag förmodligen alltid ha som en sorg inom mig.
Ofrånkomligt.
Det kommer nog alltid att finnas dagar när det gör ont.
Fysiskt ont.
Ändå så tacksam att det får vara som det är,  även om det med åren är på ett annat sätt.
Såklart.
 
Vad hade jag gjort om inte...?
Ja, vem vet...?
Jag är glad att jag varit igenom det jag varit.
Att jag mött de jag gjort.
Det har lärt mig massor.
För stunden med somliga, och för livet med många.
 
Jag brukar säga att jag har många barn.
Det har jag ju.
Bara en äkta, men många bonusar.
Som berikar, som ger mig reflektioner och funderingar över hur jag bör va, inte va...
Och det är nytt hela tiden.
Jag får lära, och lära om.
Det är annorlunda med tjejer i tonåren, än med killar - det är nya bud liksom.
Och det är spännande och fantastiskt att jag får vara en del av deras vardag.
Allas vardag, och liv - på olika sätt.
 
I mitt hjärta finns mycket kärlek.
Tacksamhet och glädje.
En vilja att finnas till hands för er.
 
 
 

Kommentera här: