God avslutning



Efter hårt tankemässigt arbete idag blev en promenad hem, grillade fläskfilé och satt på balkongen med bästaste älskelsen en god avslutning på dagen.
Underbart med solen som värmer när man är ute.
Satt på balkongen och insöp den en stund...underbart verkligen!
Just idag behövde jag den.

Vissa dagar funderar jag över min förmåga att uttrycka mig, att vara tydlig med fast hand men med hjärta.
Är jag uppgiften mogen?
Försöker arbeta med min tydlighet, med mina uttryck och förmåga att leda, coacha och tipsa i det jag ser kan förbättras, förändras för att underlätta.
Jag hoppas jag lyckas.
Är trött efter dagen, känner mig trots allt ganska nöjd eftersom det kändes som att jag nådde fram, budskapet landade utan att slå av nåt på vägen. Kanske föddes ett litet jävlar-anamma....? En känsla av att joop, jag fixar detta, snart så går det!

Vet att mitt tålamod verkligen kan vara uselt.
Jag menar verkligen uselt. Fråga min kära dotter om ni vill ha exempel:-)
Försöker jobba på det också, att inte bryta ihop vid storshopping och sånt...brukar funka bara kaffet intas i lagom dos samt lite mat därtill.
Men jag vet, jag borde stå i skamvrån emellanåt för att jag suger i ämnet.
Det är väl rätt skumt ändå, att jag i mitt jobb kan ha ett oerhört tålamod men på hemmafronten va typ tvärtom....? Förlåt min gumma...och tack för att du står ut!!
I mitt nästa liv ska jag vara en jävel på ämnet tålamod! (jag börjar öva redan nu så kanske jag lyckas...?)

Kollat in bilder, lite blogg, ett program på TV om en hjärtsjuk härlig flicka något äldre än Fridis. Hennes resa i livet med transplantation. Perspektiv ger det. En känsla av hopp. Och ett himla jävlar-anamma.
Läst Fridis blogg också.
Om vad vi som föräldrar skulle sagt ifall hennes fröknar skulle ringa och säga att Frida har svurit i skolan.
Enligt henne skulle vi skratta...
Och tja, jag vet inte riktigt vad jag skulle säga.
Särskilt upprörd skulle jag i alla fall inte bli, det har hon alldeles rätt i.
Det gäller bara att svära med finess:-)!

God natt till er.
Johanna

Kommentera här: