Att säga Ja

...är inte helt enkelt alltid, jag vet. Det är liksom lätt att säga nej först, för att det är säkrast och lättast. Jag är nog själv mer åt det hållet men försöker att aktivt arbeta mig därifrån. För att just få en stycke roligare liv. Mer möjligheter, mer ljuspunkter än problem.

Har man en del rädslor i bagaget är ett nja eller ett nej lättare väg, visst är det så-
Men när man börjar känna att marken är stadigare, lättare att vandra på så är ett ja lättare att pröva:-)
Det händer inget hemskt, inget oförutsett. Åtminstone som jag inte kan hantera.

En trygghet som är fast förankrad, känslan av att jag är helt ok och har goda känslor i mig - gör att jag vågar mer.
Känslan av att någon finns som ser mig, och gillar det som syns - det är stort. Och det är vackert.
Det gör mig ödmjuk och lycklig för livet.

Tack.

Pussens <3
Johanna


Kommentera här: