Tänker på rikedom



Sitter utanför dansskolan efter läkarbesök, väntar på min älskelse, och tänker.
På, jag riskerar att låta jävligt tjatig nu, hur otroligt bra jag har det!!!
Och på vilken rikedom jag besitter!
Jag har en oerhört go och mysig dotter (som just nu är galet trött och ej pratbar precis som jag efter jobbet....!), jag har två fina bonusar sedan mitt äktenskap, jag har två fina bonusar i mitt förhållande med Pärlan. Och jag känner mig rik.
Det är häftigt att få bli en del i unga människors liv, mindre barns liv och se deras väg genom livet.
Att få ynnesten att vara med i det som händer.
Jag har en man som jag älskar väldigt högt och innerligt, som verkligen fått livet att ta en annan vändning, få solen att lysa ännu starkare på sin himmel.
Jag har fantastiska föräldrar som alltid finns där, som ställer upp i alla lägen och jag är oerhört tacksam!!
Jag har fina vänner, ganska många goda vänner som jag värderar högt och som jag finns där för, och som jag vet finns där för mig.
Jag har musiken, kärleken till den. Att få uttrycka mina känslor, att få förmånen att vara i ett sammanhang med vansinnigt begåvade människor som förmodligen får mig att lyfta ett snäpp för varje gång vi spelar ihop. Tack!

Rik på pengar är jag inte.
Men rik på kärlek.
Kärlek till allt gott som finns.

Och joop, bortskämd av min prins är jag!!!
Som en prinsessa!!!
Tacksam för att jag får vara hans prinsessa:-)

Puss!

Johanna

Kommentarer:

1 Amanda:

skriven

rösta på min klänning så är du superduper snäll här: http://amandaspang.blogg.se/2011/june/rosta-pa-min-klanning.html#comment ;)

hoppas att du har haft en bra dag:)

kram

2 Eva:

skriven

Nä, det är inte tjatigt att höra om hur bra du har det. Det är helt underbart. Och jag tror inte du har det så bra, bara sådär utan vidare. Jag tror att du har det så bra för att du delvis har jobbat dig dithän och för att du har förmågan att kunna se det positiva. Och visst, lite tur också. Men det ska man ha!

3 Annelene:

skriven

Det är så härligt att höra hur bra du har det, jag blir så glad! Då vet jag att dit kan jag också komma. KRAM!

4 Johanna Roth:

skriven

Tack fina ni!

Det är så Annelene, bakom molnen finns solen!!! Vägen kan vara riktigt krokig och backig men ge inte upp. Håll hakan över ytan så ska du få se <3!



Kram

Kommentera här: