Världen



Slog på nyheterna igår eftermiddag, som de flesta andra antagligen mest för att höra väderutsikter.
Slås av det tragiska som hänt Norge, och funderar på var i helvete världen är på väg?
En man i nyheterna sa kraftfullt att nej, rädda ska vi inte vara. Då har terrorismen vunnit.
Tankarna går till kaos, anhöriga och den förtvivlan och oro som de bär på.
I Norge? Vårt grannland?

Och en tanke att livet fortsätter, måste fortsätta för att vi ska fylla våra liv med meningsfullhet och goda saker.
Inte av rädslor som gör att vi begränsar oss.
Jag måste fortfarande få tycka att religion i mångt och mycket begränsar oss i stället för att vidga våra vyer, och våra tankar. Det är lätt att bli liten i sin tankevärld när man anser att någon annan bestämmer över ens liv.
Det är min uppfattning.
Var och en skapar sin egen sanning, sitt eget liv, och sitt sätt att leva det på.
Var och en gör som de vill, så länge det inte skadar någon annan, genom att vara trogen sig själv och sina nära och kära, det runt omkring som betyder något.

På min promenad i dag efter kaffe och ägg, log jag mot alla jag mötte.
Ett skönt sätt att kanske göra någon lite glad.
Ett leende att skicka vidare för en bättre värld.

En fet kram till er.
Joey:-)

Kommentarer:

1 Connie:

skriven

Du har så rätt i det du skriver!!! Vi måste fortsätta sprida glädje i världen och inte låta dessa mörka krafter stoppa oss från det! Stor kram till dig! Nu ska jag åka och handla och le mot alla dem jag möter!

2 Johanna Roth:

skriven

:-) Gör det! Ett leende är guld värt för den som möts av det <3!!

Love you!

Kommentera här: