Panik i butik



Köttfärssoppa har inmundigats efter stadsrunda med inköp av brallor, skjorta och tröja till  lilla, stora damen (växer som om hon käkat växt-medel!!)...och vid betalning: panikartade känslor av mig när jag inser i butiken att....var i helvete är mitt kontokort?!?! Kände att svetten i huvudet kröp fram under några sekunder av lätt jobbiga känslor.

Tusen tankar av förvirring inom 5 sekunder tills jag inser att det nog sitter i den förbannade parkeringsautomaten....
Säger ursäkta, springer in till Frida i omklädningsrummet och säger vi ses, kom till parkeringsautomaten....
springer vidare (nåja, går lite fortare än jag gjort den sista veckan)...nä, inget kort i hålet där det tidigare satt men... DÄR ovanpå automaten ligger kortet!!! Tack och lov!!!!
Tack du vänliga människa som lade det där, fritt från insyn!!

Hämtat sista sakerna i pappas lägenhet innan hitkomst...sen dans...
färgning av älskelsens hår. köttfärssoppa, disk och under hela tiden (förutom på danslektionen)har jag lyssnat på en liten, liten pratkvarn som gått i hög fart sedan dejten på jobbet runt 3-tiden....:-)
Jag klagar inte, jag ler!!!

Dags för lite Guldbaggegala en stund.
Och en liten whiskey minsann, eftersom jag är lite småhes i halsen.
Tror att mina stämband efterfrågar en liten god spirituosadryck helt enkelt!!

Så måndagsskålen till er!

Kram
Johanna




Kommentarer:

1 linda s:

skriven

..blir svettig jag bara läser om kontokort-historian!!..haha.. Puss på dig fina människa!

Kommentera här: