Låååångmorgon!

 Malin, Suz o flum-Joe?

Efter en mycket mysig kväll igår med god mat, gott vitt vin, skratt & allvar och lösningsfokuserade inriktningar på Malins mobil så tog jag mig idag en låååång morgon....
Vaknade som vanligt omkring halv 6 och insåg snabbt att nähä...jag får sova vidare, tjoho!
Halv 8 ny vakning då jag egentligen kunde stigit upp...men nä. Jag sov lite till, så halv 9 slog jag upp mina gråblå. Låg i sängen och läste till strax efter 9 innan dusch och kaffe. Väldigt skönt med slö och go morgon emellanåt!!!!

Dags att göra lite matinköp och hårfärgsinköp på Maxi innan dotera anländer till mig i morgon:-).
Funderar på lite strumpinköp också så jag slipper sno min dotters strumpor hela tiden...bra dock när vi har lika stora fötter (eller små...?), och en himla tur att hon inte längre föredrar rosa prinsess-mönster!!!

Har rep ikväll att se fram emot, några nya låtar och ett nytt arr ska sättas inför nästa helgs spelning.
Inspirerande, lite pirrigt och oerhört roligt!
Behöver den kreativa stunden för att ladda, för att få utlopp, för att få frid, ro och glädje i själen.
Det är så viktigt!
Promenader är viktigt för mig, också för att ladda, för att känna att kroppen fungerar och bär mig, för att ge kraft i mina annars lite sega lungor...varit frustrerande att inte kunna göra det ett tag nu.
Men igår började jag lite smått!
Ska bli en liten prommis idag också, för att öka musklerna i vaden, för att ge lungorna och själen kraft.
För att känna att kroppen liksom är med mig, och inte säckar ihop fullständigt.

Men först lite shopping av mat, färg och....just det....strumpor!!

Snart mina vänner, har jag bloggat 1 år. Tiden flyger fram!!!
Det är också nåt som ger mig energi, jag gillar verkligen den stunden på dagen när jag ska plita ner lite tankar om mig och mitt liv, tankar om sånt jag sett och hört, funderar på, som ligger mig nära om hjärtat.

Nu är det snart bara målningen/teckningen jag ska ta upp också...:-)
Det var länge sen jag satt med det, men oj vilken lisa för själen det var minns jag. Kunde sitta en hel dag och trodde jag hade suttit ett par timmar med min bild. Kreativt för somligt men kanske lite tillbakalutat när det gäller andra praktiska göromål;p!

Ha en underbar söndag hörni!

Kram
Johanna


Kommentarer:

1 Erika:

skriven

Grattis fröken bloggare!!!

Hoppas att du tar upp målningen!

Behöver en tavla i hallen:)

Love you!!

2 linda s:

skriven

..1 år ojdå!! Frida var en av gårdagens höjdpunkter, sanslöst duktig! Du skriver verkligen helt fantastiskt underbart och ärligt! Puss och tack för lite gott sällskap och go kram igår ;)

3 Johanna Roth:

skriven

:-) Bra med målsättningar Erika!



Linda, tack för komplimangen a dotterns vägnar!! Härligt att se henne våga släppa loss, sjunga ut och göra det hon älskar!

Din kram var dagens höjdpunkt min vän.



Varm kram till er båda!



Kommentera här: