Vänskap

 

 Vita brownies

 Ful marschmallowsmuffins...

 Älskelsen

 Hovs bageri!

Undrar varför...?
Jag får ryck då och då att baka, tycker att det är rätt kul. Men jag lyckas verkligen aldrig göra snygga kakor. Det är som att nåt händer i processen, de blir goda, smakar säkert som det är tänkt, men de faller ihop, flyter ut, ser idiotiskt dumma ut i största allmänhet...inte som Hovs bageri-muffins precis...
Nåja. Jag hoppas dem går att äta i alla fall, mina fula bakverk:-)

Melissa Horn.
Sentimentalitet, men skönt att få bli lite sentimental ibland.
Tacksam för en härlig gårdagskväll. Var hos goda vänner och fyllde på med energi, skratt och en och annan sentimental, rörande tår. Tack för att ni fortfarande finns i mitt liv trots all berg- och dalbana i 190!!!!
Så underbart att utan perstige eller annat bara vara, fnissa och vara precis den man är ämnad att vara. Och känna att det är helt ok. Ljuvligt med goda vänner, med god älsk som ger mig så otroligt mycket - en känsla av att faktiskt vara speciell. PÖSS!

Vi har delat det mesta genom åren...pluggat, slitit vårt hår, formulerat hemtentamen ihop, ringt och försökt reda ut fysiologin i njurar, blodomlopp....och blivit otroligt glada när vi fattat galoppen!
Stolta, överlyckliga tagit vår examen...dansat järnet på avslutningsfesten och varit på samma arbetsplats i många år.
Varit iväg på underbara dagar på Österlen för många år sen, när livet var tämligen turbulent. Såg mycket, pratade mycket, satt vid strandkanten och sippade lite vin ihop, njöt, stöttade, pratade och skrattade.
Vi har följt varandras vägar, sett att kärleken blommar när man minst anar det - ljuvliga tanke, härliga verklighet!
Nu sitter vi, 40 +, och är lyckliga för att livet varit så vänligt ändå.
För att kärleken kommit i vår väg, gett oss mycket på vägen.
Och fortfarande finns vi i varandras liv.
En ynnest, är väldigt glad för det.

Livet -
är en spännande resa!

Ikväll kommer min älskelse hem från pappa i Gbg.
Har tagit upp fläskfilé, och ska göra parmesanpotatis i ugn.
För att fira att det är lördag.
För att jag älskar.
För att jag har världens bästa dotter.
För att jag får vara med och uppleva livets härligheter.

Kram o God lördag.
Johanna

Kommentera här: