Tystnaden



Låt det finnas rymd i er samvaro.
Och låt himlens vindar dansa mellan er.
Älska varanda, men gör inte kärleken till en boja;
låt den hellre vara likt ett öppet hav
mellan era själars stränder.

                            -Kahlil Gibran-



När jag så sitter i min ensamhet, efter en skön uppfriskande promenad...
så njuter jag.
Av tystnaden.
Av att endast klangen från nedtryckningarna på tangenterna hörs, och lite sus från datorn.
Promenaden var så tyst det går då folk är på väg till och från sina arbeten.
Tystnaden är ljuv.

Jag har upptäckt det nu, att jag är i verkligt behov av den emellanåt.
Tystnaden.
Det är verkligen också ett sätt att ladda mina batterier.
Att få lugn, frid och livskraften åter.
När jag håller mig ifrån tangenterna är det oerhört tyst runt omkring just nu:-)
Vackert så!!!!

Citronen blev medveten om behovet igår, att en stunds tystnad varje dag är för själen som balsam, och nödvändigt för att min klocka liksom ska slå.
Jag behöver landa efter en dags arbete, samla ihop mig i tystnaden.
Sedan kan nya utmaningar, vardagspyssel och små samtal om livets små och stora bekymmer, härligheter och funderingar få utrymme.

För det är också härligt!
De små samtalen, om kärleken, om funderingar över sig själv och andra.
Det är en skön resa, livet!
En spännande väg att gå.

En latte är också som balsam för själen...
det kan nog ge mig kraft att läsa in mig på nya studieanvisningar idag.
På måndag ska jag vara fulladdad med energi då det kommer 6 nya ssk-studenter...
ska ladda upp mig med kunskap, information och uppgifter som följer.

Idag sker allt i tystnaden.
Inte ens musik ska in i mina öron idag!

En god dag till dig.
Det är ju fredag♥!!!

Johanna

Kommentarer:

1 mille:

skriven

Stor Kram till dig....

Dax för en fika snart vill du komma hit???

Pussens på dig!!

2 Johanna Roth:

skriven

Vill jag väldigt gärna Mille!!!

I veckan kanske?



Kramis

Kommentera här: