Tacksam!

 Min älsk i solen♥

 Lite ved:-)





Att våga är att förlora fotfästet en stund.
Att inte våga är att förlora sig själv.
                               - Sören Kirkegaard -



Solen har skinit i helgen, det är fortfarande kallt och bistert men det finns hopp om en vår!
Det har känts så när vi slängt ved på släp, och lastat den sedan i skottkärror och "float" den (vet NI vad det är? Det visste inte jag innan, men nu vet jag: att lägga den i fina högar!)
Solen har värmt oss, och det har varit underbart härligt att få arbeta fysiskt med frisk luft, kaffepaus vid soliga väggen och mycket kärlek.

En helt underbar helg har det varit, med bio "Winters bone" -rekommenderas, närhet, samtal....!
40-årsfest med prat, skratt, dans och lek (hoppas födelsedagsbarnet är nöjd idag!)...långa morgnar, mycket samtal om livet i stort och smått...
TACK för en underbar helg, en lugn, skön och fridfull helg trots fest:-)
Bion ja. En stark film, lite lågt tempo men med flera superskådespelartalanger, coola miljöer i amerikanska söderns misär (nidbild eller inte, det vet jag inte, men misär var det likväl). Klart sevärd. Återigen inser jag hur otroligt bra vi har det i detta landet, och jag som person har det väldigt bra. Jobb, tak över huvuvdet, mat på bordet, värme och vatten...!
Dessutom har jag glädjen att få kärlek, och att få ge kärlek tillbaka.
Underbart!

Lite baktrött efter fest idag, och efter fysiskt arbete en stund så har jag nu legat med nyinköpt tidning, Kattis & Co, i ett vääääldigt varmt bad tills svetten rann - helt ljuvligt om ni frågar mig, jag hatar att frysa!!!! - det är söndagslyx.
Ska sätta mig en stund vid pianot och sjunga gamla goa jazzstandards en stund innan mat...
Pärlan är och får sin energi just nu, där han samlar kraft.
Vi har våra energisamlingsaktiviteter som vi behöver, för själens och glädjens och lyckans skull.
Allt blir så mycket bättre när vi också ger oss tid till ensamhet.
Tvåsamheten blir så mycket bättre, skönare och ljuvligare också då vi fyllt på från olika håll.

Tacksam är jag.
Över att så mycket är väldigt bra, skönt och lugnt i mitt liv just nu.
Att jag får uppleva det jag gör, få möjlighet till det.
En ynnest!

Kram
Johanna



Kommentera här: