En dagbok



Fick en bok igår, så där utan förvarning.
Den hängde på min dörr när jag kom hem från jobbet.
Lilla mamma hade varit här med den, och en söt liten lapp:
 "Hej. Kunde inte låta bli att köpa denna bok, verkade lite kul. Håll till godo ett år för sent! Kram den gamla".

Så gulligt, tack!

Började läsa den igår mellan tvättar och efter städning, skrattade för mig själv då hon skriver lite om samma liknelser jag använder, hon benämner dock sin hud som en bulldogs medan jag mer liknar mig vid en blodhund vissa dagar då huden känns väldigt utdragsbar liksom.

Hon skriver om de 365 dagarna före sin 40 års dag, hur det är att passera över till andra sidan med bekantas problem att se in i; skilsmässa, sex med fel person, garagebygge, bebis, någons tonåring som fick hånga för första gången, livskris...

Ska nu läsa lite i denna dagbok när jag badar min lekamen i ett hett bad innan middagsdags med min älskade Pärla, tillsammans med goda vänner.

Kramis & God fredag kväll!
Johanna

Kommentera här: