On My way.

Tidig morgon av väckarklockan väckt.
Lite dubbla känslor.
Av nyfikenhet, tacksamhet, förväntningar och så saknad och vemod.
Fram - och baksida.
Fast nu ett överskott av fram liksom.

Det är ju bra.
Att tanka sig med goda saker, energi och upplevelser
För att få ny kraft.
Ny styrka.
Att dela med sig av senare.

Att uppleva, få nya saker att drömma om är gott.
Att lite kasta sig ut utan plan för egen del är också gott.

Jag är i oerhört tryggt sällskap med mannen i mitt liv.
För några år sen hade jag nog spjärnat emot av all kraft och inte velat följa med.
Rädd för det mesta, kanske mest för mig själv?!

Inte nu.
Jag står med fötterna stadigt även om det blåser rätt hårt.
Greppet har jag inte alltid men tryggheten om att det ändå ordnar sig,
Den har jag.

Det är gott nog.

Kärlek till Dig.
Till dig själv.
Du är absolut tillräckligt bra.
Tro på det.

Johanna

Kommentera här: