Mitt hjärta - en golfboll


En lite udda men skön läkare.
Som klämde, lyssnade, tog prover och andra undersökningar som traditionellt kan påvisa eller motbevisa besvären.
Som frågade om hon fick pröva nåt.
Visst! sa jag.
Hon ställde sig bakom mig, lyfte upp mig och klämde åt medan jag slappnade av, och ett par kotor lät sådär skönt tillrättaläggande ni vet.
Muskelsmärtor.
Inte i hjärtat, utan runt om.
Allt annat godkänt.
Om inget är under uppsegling som hon sa....:-)
Golfboll får bli melodin ikväll.
För att lindra runtom mitt hjärta, vid rygg och skuldra typ.
Och för mig är det bästa sättet att hantera en golfboll dessutom!!!

En balkongstund efter dusch, och tillsammans med älskelsen och en pizza fick det bli.
Ikväll True Talant, lite kul.
Ungefär som Maestro igår, det var också lite kul.
Det verkar väldigt svårt att dirigera!

Det är lätt däremot, att sätta sig i soffan och prata lite smått om ditten och datten med min böna.

God kväll på er!

Johanna


Kommentarer:

1 Eva:

skriven

... det där med golfbollen fattade jag inte alls...???

2 Johanna Roth:

skriven

Jag ligger på en golfboll på de hårda muskelknnutorna i hela ryggen, skuldrorna osv....låg nästan 1 h igår kväll och fick ut det värsta. Superbra massör!!!

3 Eva:

skriven

Ahaaa!

Kommentera här: