Kropp & knopp

 Eka

 Jocke

 

Om man är väldigt teoretisk så vore det kanske lite enklare.
Liksom RÄKNA ut hur det ska vara typ.
Genom att räkna takt och förstå det den vägen.

Läsa noter kan jag.
Typ punkt där.
Sökte in till musiktillägget, 16 år gammal, då jag skulle börja gymnasiet.
Och jo, jag kom in.
Först skrev dock alla teoriprov. Alltså musikteori.
Det första jag fick höra när jag kom in efter provet och skulle göra min sångaudition var att
"Det här med teori var du inte så bra på".
Nej, jag vet...svarade jag.
Och sjöng.
Och kom, som sagt, ändå in.
Det var två väldigt härliga år med mycket konserter, shower och skojigheter.
En bra skola! En jäkligt rolig skola!

Men när man ska arra om låtar, leka fram nytt så hade det underlättat med lite teorikunskap.
Det är dock tur att Eka & Jocke är bra på att liksom visa och trumma, nynna hur de tänker sig det hela...:-)
Det måste dock sätta sig i min kropp, ryggrad och kanske framför allt hjärtat för att komma ut i rätt
sväng, rätt toner, rätt liv.
Men om de säger nu kör vi den här i 5/8-takt, kom igen! Då hade jag sett ut som en fågelholk,p!

I veckan ska vi repa in lite nygammalt, gamla låtar med nya arrangemang.
Antagligen en brottningsmatch av lilla eller stora slaget, men det kommer att gå!!!
Och jag ska njuta på vägen, för det är otroligt livgivande och skönt att sjunga,
att vara med i ett musikaliskt sammanhang.
Kan tänka mig att det är lika skönt som att göra något idrottsligt och det flyter på riktigt bra.
Endorfiner, mina vänner, är goda saker som vi ska ha mycket av!
Vad man får det av är inte så petigt, men ATT man letar upp sina kickar av goda hormoner är viktigt.
Och jag, jag letar inte efter idrottsliga saker jag, men noter av alla de slag är gutt:-)!

Ni som har Facebook kan leta upp Hand i Hand, och gå in och kika där.
Där finns tre låtar av Väderlek, som vi heter, med.
Det är bra låtval, älskar de tre låtarna vi hittills gjort. De säger nåt, och jag kan säga nåt med dem.
De ger endorfiner och goa känslor.

Ungefär som när min dotter nu sitter och spelar och sjunger vid pianot♥.

Pussens & God afton.
Johanna

Kommentera här: