En spätta i hösten







Nog känns det som att hösten ändå så smått på väg?
Det var fint igår, solen sken och värmen kom på dagen, visst.
Men så fort solen försvann fick åtminstone jag hud som en fryst kyckling.
Vi satt på en fotbollsmatch som Dante spelade (ja och typ några till, alltså ungefär så många som är brukligt i en match helt enkelt:-), blev lite fuktiga i rumpan men vi satt i gräset och söp in lite sommarfeeling. Gott!

Det är ändå härligt, solen tittar fram efter regnskurarna och man kan njuta en stund ute efter jobbet.
Det är fortfarande ljust på eftermiddagen, inte så himla ljust på morgonkvisten men dock....!

Trött Frida har jag i soffan just nu.
Helt död efter första skoldagen, rättare sagt.
Efters stekt spätta med äggsås blev hon nog ännu tröttare tror jag!

Känner själv att dagen gjort mig lite slö,
introduktion med student idag där jag gett mycket information (hon blir säkert helt skrynklig efter all!!) och pratat som en tok i flera timmar.
Gjort upp en plan för hur hon ska ta hand om sin första patient imorgon, då jag ska handleda.
Blir nog bra!

HUndraåringen som klev ut genom fönstret och försvann hägrar nu.
Och min soffa.

Pöss!
JOhanna

Kommentera här: