Vara rädd om sig

 
Inga kommentarer...:-) Ser ändå rätt nöjd ut ändå!!



Var rädd om dig själv, så orkar du hjälpa och finnas till för andra.
Att säga nej till andra ibland är att säga ja till sig själv.
För att fylla på med må-bra-saker för egen del, för att orka lite mer nästa dag.

Ett bad startar lugn- och ro-systemet, massage likaså.
Beröring (som massage av någon vän, eller köpt sådan!)
Naturen kan ge dig kraft, vitsippor och tulpaner, fågelsång och vackra ting ger ro.

När din kropp och själ är trött - lyssna på den.
Vad vill du egentligen ha?
Vad behöver du just nu?
En skön låt på stereon, eller från Spotify...?
En stund med en bok i näven i favoritfåtöljen?
Ett glas vin med en god vän, att sitta tyst med eller småprata med?
Ett bad med tända ljus, lugn musik och en kopp te bredvid?
En promenad i den just nu osedvanligt vackra naturen...?

Jag vet inte.
Jag vet att min kropp och själ ibland längtar efter olika saker, och att jag sedan ett bra tag tillbaka försöker lyssna till den och tillgodose behoven för att jag ska hinna med, komma ifatt, må bra och orka finnas till för det jag ska företa mig och fylla på energi.

Att våga känna efter är en början.
Och att våga säga nej till att umgås när kroppen skriker efter annat.
Nästa gång blir umgänget så mycket rikare:-)

Kram
Johanna
Rekreation är att skapa och bygga upp sig själv igen.

Kommentarer:

1 Mille!:

skriven

Sååå Sant kloka kvinna!!!

Kramiz Från Mille

2 Suzan:

skriven

mmm så sant så...

Love you! Kram

3 Eva:

skriven

Du e inte bara klok, du e söt som socker :)

Kommentera här: