Påsk & Tillräckligt

 Grävartagen

 Påskmiddag

 Anders

 Kattis

 Pärlan i kantstensdiket

Som ni ser har helgen varit en aktiv sådan!
Goda vänner på besök, grill, middag med föräldrar, grävande i trädgården på de lediga stunderna (och lite bubbelpool och solande också:-))...
En skön helg med SOMMARVÄRME!!!! Helt underbart!
Trodde jag skulle vakna orörlig av allt grävande idag, men nej. Lite småstel - jo, men jag kan röra mig utan smärta:-) Bra träningspass har vi haft i alla fall!

Fick en klokbok på min födelsedag. Fann där kloka ord från pappa till dotter, som enligt boken gått i arv i generationer.

"Jag önskar dig tillräckligt mycket sol
för att ditt liv ska vara ljust.
Jag önskar dig tillräckligt mycket regn
för att du ska kunna uppskatta solen.

Jag önskar dig tillräckligt mycket lycka
för att du ska bevara livslusten.
Jag önskar dig tillräckligt mycket sorg
för att även små glädjeämnen ska verka stora.

Jag önskar dig tillräckligt många vinster för att
du ska få allt du behöver.
Jag önskar dig tillräckligt många förluster
för att du ska uppskatta allt du har.

Jag önskar dig tillräckligt många välkomnanden
för att du ska klara av det slutgiltiga avskedet."

Att uppskatta det som vi har, njuta av det som kommer framför oss, det vi griper tag i som njutning och glädje.
Att inte ta något för givet men verkligen ta till sig det goda som kommer.
Vi behöver det så väl, för att orka med det som kommer, som inte är lika angenämt men som ändock tillhör livet.

Jag har njutit av en ljuvlig helg på många plan.
Av kärlek.
Av nära och kära vänner, goda föräldrar, underbara och frågvisa, goa barn som berikar livet.
Av god mat, god choklad, gott vin och skön gemenskap, härligt teamwork i arbete.
Just nu njuter jag av min dotter som går i genom Väderleks notpärm och sjunger för glatta livet! Underbart!
Tack ni godingar, ni berikar mitt liv♥!!!

Kram
Johanna

Kommentera här: