Hur känns det...?



Jo tack, det känns helt ok!
Frågan man får när man fyller år...Hur känns det?
Ja, Har ni någonsin märkt någon himmelsvid skillnad på hur ni kände er dagen innan och den dagen ni faktiskt blir ett år äldre? Inte jag i alla fall.
Mer än att jag blir ett nr till, ett år till som liksom låter mer än jag känner mig men jag känner att det ändå är fint att fylla år.
För alternativet, gudbevars, vill jag vänta länge, länge med!!!!
Så då är det ju kanon att fylla år! Jag får en dag till, kanske ett år till, kanske 50 år till...jag fyller år och jag lever - och Jo tack - det känns riktigt, riktigt bra!
Jag kan inte hindra tiden från att gå, kan inte hindra kroppens små spratt men jag kan leva efter att jag vill ta vara på den tid jag har - med eller utan gäddhäng, ögonskrynklor och annat smått och gott.

Jobbade med ULVE-gänget hemma igår, och med Bettan från universitetet. Har påbörjat arbetet med att sammanfläta utvärderingar från bashandledare och studenter så inte alla avdelningar och vi och LNU kör olika. Ett kul jobb, tycker jag!

Senare på eftermiddagen kom mina kära föräldrar, min goda vän Suz och hennes flicks, mina bonussöners ömma moder...och senare på kvällen även min älsk och hans godingar. En himla mysig eftermiddag o kväll med underbara presenter...ni ser ju ovan! Kaffe, choklad, böcker och musik....pedikyr för att fixa till vårfötterna som vill gå barfota:-) och stämning av mitt kära piano....Härligt! TACK!!!
Vädret visade sig från sin underbara sida, så det var mysigt med prat på balkongen och senare ett glas vitt i bubbelpoolen....♥!

Idag har jag haft en konstig dag.
Låg och långt ifrån på hugget fastän jag inte finner någon rimlig anledning. Trött som ett as...
Gick från jobbet efter mina examinationssamtal med våra goa T4:or, och ska strax lägga ner min nu fyrtioettåriga lekamen i badkaret med boken Good Enough. För övrigt en present från mig själv, som är en bra tankeställare och lite peptalk.
Kom just nu på att allergimedicinen glömts idag...kanske därför jag varit helt av banan?
Smarto.....!

Nåja.
Bergstrands påskblandning (Kaffe alltså), bok och bad.
Och Alison Krauss och Robert Plant i högtalarna.
Då blir det bättre!

Pössens <3

Kommentera här: