Musiktips...och konvertering



God morgon vänner!
Hoppas er dag är en bra dag , och att ni inte liksom Mary Poppins flyger till skyn med ert paraply i blåsten....?!
Håller mig nog inne idag, hade feber när jag kom hem igår. Kände mig seg som kola, träningsvärk typ i hela kroppen och ont i händerna...har inte varken lust eller tid att va sjuk faktiskt. Har lite traktorlika läten från bröstkorgen, så därför sitter jag uppe lite och ventilerar de små andningsmotorerna.

Lars Winnerbäck i högtalarna just nu...har inte världens vackraste sångröst, men en känsla och fina texter som lockar mig.
Allt blir helt plötsligt väldigt intressant att lyssna på i mina nya högtalare....helt underbart med riktigt ljud. Det första jag gör när jag kommer hem efter jobet är att rycka på min dator och sätta på Spotify:-). Music is the shit!!!!

Michelle Featerstone fick jag tips om av Fridis, riktigt skön sångerska. Bra med musiknörd till dotter som hittar hur mycket bra musik som helst! Tack älskelsen ♥!!! Love you!

Jack Johnson, goda och sköna minnen en kväll för en si sådär 4½ månader sen...en underbar röst, skön musik...
liksom Adolphson & Falk...goda minnen, vackra texter...min och Patriks musik, förutom då Date som vi jazzade loss till på Simrishamnsfestivalen i somras, haha. Helt otippat, men det väcker underbara och roliga minnen av glädjefnatt och skratt! Och jazzade loss, nja....dansbandade loss mer, men kul var det!

Finns många bra musiker, sångare och sångerskor som är sköna att lyssna till.
När högtalarna var installerade prövades de hårt på låtar som Waka, Waka, I gotta feeling, och en del sköna E-typestufflåtar....försökte få Fridis att lyssna på Noice också men där gick liksom gränsen....:-) Lite lätt nostalgi!

Sänglägedags. Ska ladda in en film i datorn, De ofrivilliga får det bli.
Såg Soraya M igår. Om en kvinna som blir oskyldigt anklagad av sin man för att vara otrogen med en man som maken velat att hon skulle hjälpa i hushållet. Maken hade sett mannen och sin maka stå och viska till varann....Maken hade träffat en 14-åring som han istället ville gifta sig med, och då var det smidigaste sättet att anklaga sin hustru och få henne lättvindigt dömd till döden genom stening. Den är byggd på en sann berättelse, och fick hela bröstet i mig att vrida sig. Vilken kvinnosyn, vilket förtryck många kvinnor i muslimska länder lever i. Varje dag. Där deras ord väger lätt som ingenting. Där inga rättigheter finns för det kvinnliga könet. Och jag blir tung, ledsen och absolut övertygad om att jag inte ska konvertera till islam....! I grunden kanske tanken med islam var god, men vart försvann det goda i den...? Precis som i alla religioner när människorna gör om den till något som passar egna syften bättre. När människor blir hjärntvättade och bortom sunt förnuft.
Makt. Det handlar om galen, sjuk makt.

Ulf Lundell skrev en bra sång Gå upp på Klippan, där man kan möta sin gud genom att gå upp på klippan och be. Utan orgeltoner. Utan byggnader. Utan särskilda kläder. Där tron på livet finns inombords. I hjärtat.
Gud, livslust, kärleken till sig själv och världen...kalla det vad du vill.
Men att ha en tro på livet som är grundad i sig själv - det är för mig den godaste tron.

JOhanna

Kommentera här: