Ledig dag med älskelsen <3



  

Efter härlig, fnissig, pratig kväll igår med Christine och Filippa var det en skön känsla att veta att vi idag skulle vara lediga...:-)
Studiedag, så jag passade på att göra ett turbyte för att kunna tillbringa dagen med min älskelse. Riktigt skönt!

Sov till 8 idag, tog en runda meditation medan Fridis fortfarande sov.
Mötte ugglan och en mård...och mårdens budskap var att jag skulle än mer ta itu med mina rädslor, göra mig av med det som inte är skönhet inombords för att få plats med det som är skönt och bra. Genom arbete med mig själv uppnår jag min fulla kraft. Ugglan ber mig fortsätta skriva, dela med mig...passar gott. Gör mig gott.
Och arbetet med mig själv pågår ständigt. Har kommit en bit på vägen. En ganska lång bit från att ha varit en ganska hård, principfast, svart-vittänkande människa till en mer ödmjuk där lättare en åsikt som inte är min egen får plats och ´kan granskas istället för att omedelbart förkastas för att den inte passar in i mitt liv, mitt tänk.

Jag önskar vara en ödmjuk människa, som respekterar andras åsikter, idéer och tankar och känslor. Det betyder inte att jag måste hålla med, det betyder att jag vill visa att de jag möter är lika mycket värda trots att vi inte tycker samma sak.
Som på jobbet...då vi kan få in alla kategorier av människor. En person som faktiskt kört rattonykter eller drogpåverkad, en tragisk olycka där det blivit allvarliga personskador, till och med död som utgång. Den människan har straffats nog, och den ska mötas med respekt. Personen är hos mig för att få vård, hjälp och den ömhet och respekt jag kan ge. Alla förtjänar att behandlas lika, med samma förutsättningar.

Jag har tidigare varit snar att döma, hellre än att fälla. Jag är medveten om det, och jag har arbetat med det och min syn på saker och ting. När saker är kaos runt omkring så har mina starka åsikter, sättet jag velat leva på blivit ett skydd, en mur att vila trygg bakom när allt annat gungar. Så tror jag verkligen att det har varit.
Sedan jag börjat må bättre, klättrat upp emot ljuset och kärleken till livet, till mig själv, till människor runt omkring mig så har mitt skydd inte behövts. Muren har rämnat, och garden sänkts. För mitt yttre liv, min själ är inte längre i ett känslomässigt kaos. Därför kan jag slappna av, släppa in oliktänk, livsandarna i mitt liv och därmed också bli en mer ödmjuk person. Och därmed känna livet på ett helt annat sätt!!!

Dagen idag ska bli en lite shoppingdag till en dotter som växer på längden som om hon druckit växttillskott.....! Lunch på stan och mysdag med film i kväll är tanken. Kommit överens om filmen Click med Adam Sandler är den vi ska se....gott!

Lediga dagar är underbart så här mitt i veckan....:-)

God dag till dig!

Kramiz
Johanna

Kommentarer:

1 Christin:

skriven

Tusen tack för en supermysig kväll med er två fina pärlor.

Pöss

2 Eva:

skriven

Bra skrivet, som vanligt! Tur att du möter ugglan som säger att du ska fortsätta skriva! Känner att du har rätt när du säger att man är "principfast och svart-vit" när man inte mår så bra, som nånslags "låtsasstyrka" för att skydda sig själv. Känner iaf igen mig i det också.

3 Johanna:

skriven

Christin, goding! Tack <3 själv, alltid mysigt att ses och prata lite o m livet!!! Nästa gång får du cykla vännen....;p!



Eva; tack. Ja, kanske är det vanligt att man på nåt sätt försöker skapa en ordning för sig själv på nåt sätt när allt gungar omkring en och det är då lättare att ha hårda ramar...Kram till dig!

Kommentera här: