Härlig Herrgårdskväll & förberedelser

Dessert & blomma:-)

Sis Suzan o Erika Pitbull

Flickor från 19

Theres & Ann-Christin

Caroline & Paldan

Huvudgästen Birgitta & Susanne

Fantastiskt god mat fick vi på Öjaby Herrgård, vänligt bemötande, och vi själva stod för många gapskratt när vi tackade av vår goda kollega Birgitta som jobbat många, många år i Landstinget Kronoberg! Tack för väldigt goda kollegor och många skratt, tokerier och sköna stunder!

Vi trodde nog, att när desserten skulle komma så skulle ett litet fat bäras in med en delikat liten tryffel på....men den bilden ni ser ovan representerar vad dessert vi fick. Frimärkesstor chokladbit, som var fantastiskt god, absolut. Jag min chokladidiot, hade nog bara förväntat mig en liten maffigare choklad bit, och fler med mig. Vi fnissade länge och låtsades behöva förstoringsglas och slarvade bort den i servietten och....ja, fnissiga brudar var vi helt enkelt! Med mineralvatten och cola i blodet allenast!

Somnade sött min Törnrosasömn efter 2 ½ minut i sängen igår kväll, visste att jag skulle upp halv 6 och handleda en student.
Som jag förstått brottas mycket med lågt självförtroende, en del ångest och oro inom sig och som inte tror sig om så mycket alls. Och så är det en väldigt duktig tjej, med ett strukturerat arbetssätt, organisationsförmåga som gör att hon slipper springa fler ggr utan samlar ihop det hon ska göra, sköter omvårdnad, injektioner, tablettdelning, samtal med patienter, epikrisskrivning och övrig dokumentation HUR BRA SOM HELST! Så himla roligt. Jag lät henne förstå att jag verkligen tyckte att hon skötte sig utmärkt idag, och jag skrev det i hennes dagboksUSB dessutom. Hoppas hon kan växa ett stycke hos oss!!

Intagit delikat middag hos mor och far efter jobbet, med dessert...shit pommes frittes vad mat jag sätter i mig de här dagarna! Men tack, det var supersmarrigt och mysigt! God pratstund om det mesta i livet. Om vänner, väder, mat, resor, vin, GI, jul, gymnastik m m...och om att den 1 oktober är sommaren slut och man måste absolut börja med långärmat:-)...Haha, pappa, du är ju en skön tok! Älskar dig för det♥!!!

Så är jag hemma, slängt i första tvätten i vår äckeltvättstuga (med bra maskiner dock), och ska nu förbereda lite gott till imorgon.

Då ska det firas en fin, exeptionellt underbar Pärla som fyller år.
En pärla som det faktiskt bara finns en av i denna världen - ja, i alla fall för mig! Du är helt lövlig älsk!!!
Är så otroligt glad att jag hade gott kaffe så där i våras under repetitionerna som du föll för:-)!!!!

 Brantevik, Österlen

Kramar & Carpe Diem vänner!

Johanna




Kommentarer:

1 Patrik:

skriven

Har du något gott kaffe hemma... ;-)...?

<3 !!!

2 Johanna:

skriven

Det är väl klart jag har min älsk <3! Min latte kanske duger när vi inte klär oss i långkalsonger och sitter och fryser häcken av oss:-)?

3 Eva:

skriven

Aha! Var det kaffet som gjorde det...!

4 Johanna:

skriven

Jag har fått för mig det i alla fall...:-)

Kommentera här: