Härlig helg

Bad Hair day

Dante, Fanny, Fridis, Flisan

Anna-Karin

Joe

Äppel - o blåbärspaj:-)

Fanny



En god eftermiddag igår hade jag, vi...hos grabbarna och deras mamma Anna-Karin. Gott fika, sköna samtal, att bara ses och vara ihop är skönt!!! Tack!
Vilken Tailkonfamilj vi är....:-)!
Mina bonusar, som är Ak:s barn, som har samma pappa som min Frida, Patrik som har sina två tjejer och så grabbarnas o Fridas pappa som har en kvinna som har en dotter...och Patriks flickor som har en mamma också förstås...dina, mina och andras ungar i hög utsträckning. Skönt, berikande och härligt liv! BArnen lider ingen större brist på vuxna som bryr sig, vilket egentligen är en god sak. Och när alla mår bra, hittat sina pusselbitar och sin plats i livet på nåt sätt, så berikar det mer än gör nåt dumt tror jag. Ju fler som finns, som bryr sig desto bättre. Om inte den ena vuxna begriper sig på alltilng, så kanske nästa är en tillgång.

Gungor är tydligen farliga saker...ni vet, såna med fjäder under som man sitter på och så går den runt åt alla håll typ? Den kan klämma fötter så de blir svullna och onda :-(! Inget brutet, inget blått....det är bra:-). Lite högläge, linda och försiktig rörelse rekommenderas!

Pizza och wok blev det på Alpen igår kväll, med kärleken och hans två goa glin. En bra film med Adam Sandler som satte sig i hjärtat. Som jag kommer att se om igen. Som jag vaknade med idag. Click. Rekommenderas varmt. En rolig film, tänkvärd som med humor fick fram budskapet om Carpe Diem. Otroligt starkt. Se den!

Och jo, Carpe diem mina vänner.
Det finns alltid något bra med varje dag. Med varje stund vi har på jorden finns det en mening, det är jag övertygad om.
Fånga stunden, ögonblicket och njut medan du kan.
Bekymmer kommer och går, hör till livet och går inte att fly ifrån, men det finns goda saker när oron inte tar överhanden.
En god kopp kaffe. Ett leende. En sjungande dotter. En kärlek. En bok. Ett gott sms. God mat. Ett gott glas vin. Sol. Skön luft. En god tidning. En bra låt. Ett fniss. Gapskratt. Choklad.
Mitt i det svarta gäller det att gripa tag i stunden som ger en lite frid, lite fniss, lite livsgnista.

För livet är vackert.
I det stora hela.
Med en del undantag, för att det är så livet är.
Vi är här för att lära oss saker på vägen.
Och lärdom kommer varje dag, om vi vill och är öppna.
Framför allt är lärdomen om att fånga dagen den bästa att införskaffa.
För att rusta sig för livet.
För det som onekligen kommer.

Kram & styrka & kärlek!

Johanna

Kommentarer:

1 Camilla:

skriven

Hej!

Läser din blogg ganska ofta och blir otroligt imponerad hur bra du skriver, träffar huvdet på spiken ganska ofta. Du har så mycket värdefullt att komma med. Din blogg kan nog bli en bok i framtiden :D Känner igen det där med familjen Taikon så lever vi oxå, kalas borden brukar bli riktigt lååååånga! Men som du skriver barn/ungdomar som har så många som bryr sej, det kan aldrig vara fel!

Ha det gott! KRAM

2 Erika/Pitbull:):

skriven

Hej söt!

Vist är det skönt och härligt med en stooooor familj!!!Snart är du en riktigt Taikon:)

Dvs-som min galna "blatte" familj:)

Puss I love you!!

3 Johanna:

skriven

Camilla, vad go du är:-)!! Tack snälla! Kanske vore en tanke, det där med bok ;p...



HAha, Pitbull---blattefamilj, inte så långt ifrån den här konstellationen:-)!



Puss

Kommentera här: