Väderlek

  

Har lite bilder på hyfsat nybildade Väderlek....:-)
Eminenta musiker som Jocke o Eka är en ynnest att få sjunga med, så är det verkligen. Ibland väldigt svårt, ibland lätt, och när känslan, timing och nerven känns - då är det i alla fall väldigt bra för min själ. Det ger energi, och jag hoppas att jag även får ut den så att ni som lyssnar får ta del av den. Det är min önskan att kunna förmedla något med det jag gör. Ge lite tröst, lite fniss, glädje...nåt som berör!

Musiken, sången ligger mig varmt om hjärtat. Har gjort länge, så länge jag kan minnas egentligen har jag hållt på med musik i någon form. I många år med gruppen Aprilväder, som i höst blev Väderlek då konstellationen förändrades och livet gick vidare.

Vi leker med musiken. Skapar om låtarna vi gillar på vårt sätt. Och jag är glad att jag vågar!

Vår första spelning som Väderlek sker på Café Fontaine (IOGT/NTO) 21 nov, kl 15. Brukar vara sköna spelningar där, lätt stämning, med en kopp kaffe medan man lyssnar. Ingen entré utan pengar lämnas i hatten:-). Det ska bli spännande, och jag är sugen på att stå på scen igen. Jo, jag är nervös...men också oerhört sugen på att få göra det som är så otroligt underbart jäkla skitskoj!!!

27 nov kl 13 har vi spelning nr 2, på Emigrantinstitutet som Smålands museum anordnar i samband med Julmarknaden. Tidigare har alltid konserterna hållits i orgelsalen (världens vackraste konsertlokal enligt mig) men i år är det alltså ändrat. Lite synd, eftersom stämningen i orgelsalen är speciell. Hoppas dock på god härlig, lite julstämning även påp Emigrantinstitutet. Det ska vi göra vårt absolut bästa för att skapa♥!

Spännande, nytt, läskigt, underbart...och yes! Snart är det dags att få komma ut med det jag har inom mig!

Pussens <3!

Johanna

Kommentarer:

1 Mille:

skriven

Super roligt!

Klart det går kanon!

Du är ju bäst!!

Vi kommer Kram Mille

2 Johanna Roth:

skriven

DU e snäll, Mille! Det värmer!

Kommentera här: