Väderlek, vänner o Kattis & Co



 GuitarHero


 Väderlek




Idag var det verkligen måndag morgon ...
Seg som en kola när klockan ringde, satte mig upp i ett stön och önskade att det vore söndag och sovmorgonens dag....men nähä. Så lycklig skulle jag inte få vara, upp & hoppa! Och jag är ju så klart lycklig! Jag fick vakna till en ny dag!
Dock en trött dag idag.
Barnen var lätt medvetslösa till en början. Frida slog nästan efter mig med armen och bad mig gå vid väckning...men väl vid frukostbordet pratade hon och var rätt pigg:-) Och jag behövde inte tända i taket eller slita av henne täcket...!
Efter dusch, kaffe och frulle, lite småprat så vaknade även jag.

Ser tillbaka på en god helg.
Stort disco för dottern i fredags som gjorde att hon växte flera decimeter, lycklig och supernöjd över hur roligt det var! (eller vänta nu...var det kanske jag som växte mest?)
Lördagen åkte vi ut till Pärlan och hans tjejer, gjorde oss redo för kvällens gäster då vi bjöd på fisksoppa och cheesecake (amerikansk sådan som var lite halvtrist tyckte jag, men dock vacker med jordgubbar och passionsfrukt...), vin och bubbelpool, många sköna samtal. Tack för en god kväll! Tjejerna tävlade i Guitar Hero hela kvällen. Är det någon som  har en magiskt god efterrätt som ni vill dela med sig av? Hör av er i så fall! Gärna med choklad....mums!

Igår var det "världspremiär" för Väderlek:-)
Första spelningen med denna sättning, på Café Fontaine.
Det kändes gott, kul, skönt, befriande...ja, faktiskt riktigt bra!
Musik får mig att må bra, få utlopp, få energi, kraft och styrka...tillsammans med sådana eminenta musiker är det verkligen en ynnest att få sjunga!
Tack att jag får vara med!

Avslutade helgen med 7-årskalas i Barbies tecken. MInns hur det själv var, var en sån barbietok!!! Svårt att somna igår kväll, speedad som en Duracellkanin inombords av urladdning efter spelningen förmodligen. Spänd som en fiolsträng på förmidagen innan, njöt och hade underbart kul med full koncentration på spelningen och sen...tja, vad hände sen? Energin sipprade ut i någon slags rastlöshet antagligen.

Nu ska jag lägga mig i min säng, läsa Kattis & Co.
Bara vara, ha det skönt. Slappa.

Och drömma vackert <3!
Om the man in mitt liv....!

Pussens till er.

Johanna

Kommentarer:

1 Patrik:

skriven

<3!!!

2 Johanna Roth:

skriven

<3 tebaks!!!

3 hanna:

skriven

Ni var super duktiga<333

Isöndags!

Kram Hannis

Kommentera här: