Blötan

 Tusse

Gud vad laaaaaat jag är just nu! Som en svettig gammal ost som vägrar att göra nåt annat än att ligga och sega...
Efter jobbet sprang jag i alla fall upp och tog mina handskar och kepa och begav mig ut på en promenad. I det minst sagt blöta och osköna vädret. Inte mitt väder alls! Men jag erkänner...det var skönt att promenera! Ska skärpa till mig igen! Efter min feberperiod har jag liksom tappat bort allt vad träningssug heter.
Längtar efter minusgrader och snö, och framför allt.....SOL!!!!! Vill väldigt o gärna ha mörker i mitt liv.
Ljus och sol är liksom grejen för att jag ska hålla mig pigg.

Men jag ska se till att tända ljus runt badkaret strax, krypa upp i soffan med mat och en film på TV. Camino heter filmen, om en cancersjuk flicka som säkert gör att jag kommer att gråta floder.
Ganska skönt ibland för övrigt.
Att vara i en sorgsen och ledsam känsla, när det framkallas av en film eller en bok. När känslorna kommer i gungning och jag vet att det egentligen är bra, att min själ och mitt hjärta har det gott och är varmt.

Badkarsdags med julmusik på Spotify....
Fläskkarré, Lohmanders och en satans massa broccoli....
Film....
Och sen in i min USAiska myspysdress...

Helt underbart skön kväll faktiskt:-)!
Vetskapen om att jag i morgon kanske får krypa upp och lägga huvudet på Pärlans bröst gör kvällen extra skön!

Pussens <3

Kommentarer:

1 Erika/Pitbull:):

skriven

En skön kväll med andra ord!! Njut vännen och träna inte för hårt!! Du var rätt sjuk innan så!!!!

Puss och kram!

Kommentera här: