Adventsstämning!!!!



Vaknade och tittade ut...kände mig som ett litet lyckligt barn när jag konstaterade vit, vacker, puderunderbar snö och kyla ute!!!! GUUUUUD vad vackert det är!!!

Sovit 10 h i natt, det var lätt att stiga upp trots en outgrundlig trötthet jag känner just nu, duschen var härlig, kaffet ljuvligt...att skrapa bilrutorna ett nöje. Tack Kung Bore för din påhälsning! Luften är lättare att andas när mörkret faller bort, när marken är torr och knastrig och hela jag blir sugen på att städa, sätta upp adventsstjärnor och ljusstakar...för att fira ljuset!

Efter en heldag på universitetet är jag trött som en gnu, men har dansat runt med dammsugaren och dammtrasan för att springa ner i källaren och hämta de överlevande ljusstakarna. Två fönster har nu prytts (fint ord...?) med ljusstakar. Ett par stående stjärnor ska inhandlas innan söndag också så att alla fönster känner sig lite lagom adventsdelaktiga. Det är de värda efter den mörka perioden, eller hur?!

Ett bad till Peter Jöback får det bli innan det är dags att ta en snöig promenad till stan för att gå ut med hela ULVE-gänget. Ska bli najs! Vi ska tacka av forne ULVE-ansvarige och välkomna in vår nye i gänget.
Blir sen hämtad av min älskade älsk!!! Tjoho, jag blir nästan pigg av bara tanken! Kanske möjligt att få gosa in sig som en kanelbulle till natten då? Bara det, oj så skönt!

Och min lilla mamma har bakat pepparkakor idag....den doften det frammanar gör mig också lite piggare. Då får GI backa undan lite. Kaffe och pepparkaka är GOTT! Och kaffe och pepparkaka med smör och ost ÄNNU GODARE!!

Puss & kram
Johanna

Kommentera här: