Adventshelg










En underbar helg är det.
Med brodern från Sthlm på besök, nära och kära att umgås med, konsert med Väderlek och en fotande dotter som förevigat detta...tack!

Om en stund ska jag anbringa ett styck långfils och lager på lagerkläder för att promenera ner till stan och kolla in streetuppvisning och sen kolla in morsan med felan på Museet <3! En skön dag även detta, tänker jag.

Funderar en del.
På uppfostran, på gränser och vad som är lämpligt och mindre lämpligt, klokt, mindre klokt och var jag står någonstans. Inte så att jag alltid är konsekvens och klok förmodligen utan det liksom ibland varierar med humör och god argumentation från F sida (klokt så förvisso). Ska ta mig en funderare på hur jag vill stå, vad jag vill fortsättningsvis skapa för att ge så bra förutsättningar som möjligt. Ibland rullar saker bara på utan att jag lägger så mycket reflektion över det, ibland får man till sig nåt som gör att man skakas om lite vilket ju är bra för att det ska ske en utveckling även om det för en stund känns lite tufft.
Men som sagt, idéer är till för att stötas och blötas, ändra efter behag för att livet, utveckling och verklighet går framåt, formas om. Skapar nya vägar.

Reflektionen är igång.

Musik i öronen blir bra avkoppling på min promenad.

Kram
<3

Johanna

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Du är härlig, gillar!

2 Mille:

skriven

Snygging!!!

Kramiz

Kommentera här: