Tillräckligt bra

Som vanligt en tidig morgon, Frida till fritids tidigt o jag till mitt kära arbete.
Haft lite reflektion idag med ett av de goa studentparen, de är duktiga allihop.Och liksom goa som människor, som ger energi och tillför nåt till oss gamla stofiler:-), det är gött!

Vet inte om jag lyckats men jag har försökt att ge lite stöd till en fining idag. Jag hoppas jag skickade med lite styrka, lite hopp...blir bekymrad när man nås av den där droppen som får bägaren att rinna över. Det händer nog de flesta någon gång i livet, en del får bägaren översvämmad fler än en gång per liv. Tänkte på det, att det inte alltid är så lätt att få ihop livet. Med heltidskneg, barn, fritid, vänner, ärende, hem...och visst , där är livet hyfsat rättvist ändå. Vi har det rätt lika allihop även om familjekonstellationerna ser olika ut, och andra förutsättningar som begränsar eller ger möjligheter.
Kraven vi sätter på oss är nog också där för väldigt många, att man liksom bedöms utifrån prestation. Att man ÄR för att man gör. Eller man är  bra för att man liksom är duktig på saker, och man är mindre duktig om det skulle bli lite tokigt med andra saker. Men jag är ju fortfarande jag, en helt ok människa som faktiskt duger. Jag är mänsklig och jag kan göra fel, jag kan till och med göra dumma saker men det gör inte MIG som person till en dum människa. Egentligen är vi nog vår egen hårdaste domare. Andra dömer inte så hårt som vi själva.
Det är dags att bli lite snällare mot oss själva!!!

Du är liksom tillräckligt bra.
Du kan göra bort dig, säga dumma saker, göra dumma saker men du kan be om ursäkt. Du kan erkänna att du gjorde en tabbe. Du är människa.
En alldeles vanlig och bra människa, helt enkelt:-) Eller vanlig...? Tja, vem är vanlig? Vad är definitionen på vanlig...?

Funderat idag på mitt sätt att uttrycka mig, hur jag nu uppfattas som människa i allmänhet men som huvudhandledare i synnerhet. Jag tror att Tiger slumrat in lite, att jag är mer laid back...men jag vet inte riktigt. Och säkert olika från person till person, och från situation till situation.
Jag bär det med mig, och önskar utveckla det jag kan utveckla.

Dags för några timmars nanande innan ny arbetsdag i morgon:-)

Natti natti.
/Pussens

Kommentarer:

1 Mille:

skriven

Big kram<3<3

2 Johanna:

skriven

Den satt fint den:-)! Tack!

Kommentera här: