Har upplevt den Bästa helgen på väldigt lä...

dsc02208 (MMS)

Har upplevt den Bästa helgen på väldigt länge. Eller...en sanning m modifikation. Var ju nyss i simrishamn och njöt i fulla drag:-)! Jag menar i ett längre perspektiv. I det längre livet liksom. På några dagar har jag upplevt en väldig massa saker, sett härliga, fina, mysiga saker. Covent garden, Camden market, Trafalgar square, harrods...det som slog mig flertal ggr var att i en stad stor som hela Sveriges befolkning Har jag bara mött otroligt trevliga och artiga människor. Service är verkligen engelsmännens grej! Vädret var perfekt, 25 plus m varma nätter, suttit ute och supit in atmosfären, njutit av alla intryck. Av mitt härliga sällskap. Av att just jagfår förmånen att få uppleva det. Känner mig verkligen lyckligt lottad. Grät av en bok under hemresan, Innan du dör, dels av innehållet. Otroligt tung bok om en 17-årig tjej m cancer som gör upp en lista över vad hon ska hinna m innan hon dör. Den gör väldigt ont. Vetskapen om att jag verkligen vill leva här och nu, göra det Bästa av varje dag- växer sig än starkare. Också känslan av att kärlek föder sårbarhet. Risken att förlora, att bli sårad, att saker som liksom inte får hända ändå kan hända. Och känslan av ångest det ger. Inget får hända!nåt skydd finns dock inte. Murarna är rivna och får så förbli. Hellre lever jag m risken att bli sårad än att liksom inte lämna livet. Är tacksam. Lycklig. Och önskar att jag får njuta länge av det. Kramar

Kommentera här: