Familj, vänner o kärlek



Fick ställa klockan idag, tvättid kl 7...tjoho! Vaknade av mig själv strax före 7 men tittade på klockan och kände...bluärk, vad tidigt! Så jag somnade om....upp tjugo i 8 som ett skott sen och ner i källaren för inladdning av första tvätten. Typ tusen handdukar är sommarens plåga, om någon känner igen sig? Många går det åt!! Några tvättar senare fick vi besök av kärleken, Fridis och jag. Med nybakta frallor från Toftastrand, och min Caffe latte blev frukosten utschökt faktischkt:-)!!
En tanke slog mig i morse....det är inte fel att vakna med torra sängkläder och kudde!

Mediterade innan älskelsen vaknade till liv...
spännande ibland. Rosa måsar, dejt med farmor Maja på ett moln, jag som klättrade i berg, rosa ljus omkring mig...och allt detta utan att ha intagit en enda munsbit tokschvamp ni;p! Skönt att komma ner i andning, i vila.En annan puls.

Mysig förmiddag, lite inköp av eltjosfräsgrejer till en lampa jag fick av mina kära paranteser för ett bra tag sen....när jag kom hem med den såg jag att den liksom inte fanns nåt att sätta i nåt elhål i tak eller vägg..så den har legat och sett dum ut mest. Fixarnissen Pärlan Patrik var då framme, och fick upp den i köket: VOILA! Ljus i mitt hus! Bra blir det, TACK:-). Jo, TACK är ett bra ord. Och jag menar det!! Det är superschnällt!
Blir förundrad över att man kan sälja lampor så...? Det är väl någon mer än jag som skulle låtit den ligga där och se dum ut, eller...? Ja, i alla fall så har inte jag vetat hur jag skulle göra med den. Men nu är den fina lampan uppe, med god hjälp! Eller hjälp? Vad gjorde jag? Inte ett skit faktiskt...woops.

I eftermiddag har min lilla fru med familj varit här, och mina föräldrar. Bjöd på glass, jordgubbar, glass, chokladsås och kladdkaka (nä, inte hembakad...tyade jag inte - tack Frödinge), kaffe och saft. Härligt att sitta och prata, skratta och vara bland godingar! Vilken dag, bara godingar så långt ögat kan nå:-)!

Slutade dejten med bad på Evedal (nja, bara glinen idag....jag fegade ur - det blåser ju!) och sen en pizza åp hemväg för Fridisen och mig. Inte illa alls.

Sitter nu med en espresso, längtar efter min kärlek. Min lyckopil. Som känns långt borta fastän Öland INTE är på andra sidan jorden, men ändå....Onåbart i nuläget just. Lätt avis på Ölandstripp också, ljuvliga, vackra ö som gett mig frid i själen när livet varit piss! Värd hur mycket som helst, att samla kraft, skönhet och glädje ifrån.

Mina vänner.
Solen skiner.
Det fläktar skönt.
Det är sommar!!

Och min espresso är SÅ god:-)
Life is not at bitch....!

Pussens <3

Kommentera här: