Fever...

 Christine och Filippa

Fever when you hold me tight....
Tja, det kan man känna att man får:-)
Men inte idag inte, kärleken är långt härifrån och det ´känns som en evighet sen vi sågs....men varmt i mitt hjärta är det ändock!!

Det är mer Fridisen som bär på febern. Och jag blir varm av att ha henne i knät:-).
Hon ligger just ni i soffan och insuper musiken och det coola/töntiga tugget från filmen Grease. En poppis film i Rothebo!! Den, Hairspray och Mamma Mia tillhör favoriterna och är bra att ha till hands vid sjuktider. Lite må-bra-höjare sådär.

Skulle åkt på utbildningsdag idag, föreläsning om kommunikationssystem vid kontakt med andra instanser, som läkare och IVA typ. Jag får förhoppningsvis lära mig av mina kära kollegor!!! Vid lunch kommer mormor och passar upp sjuklingen, så då smiter jag iväg för eftermiddagens föreläsning av en kvinna som berättar om upplevelsen att vara patient efter komplikationer efter sedvanlig operation. Ska bli spännande. Hoppar trevligheterna på Café de lux ikväll, så kan det vara. Det går fler tåg! Önskar att mina kära jobbarkompisar får det gott och najs!

Åh, Jesus Amalia vilket starkt andra-kaffe jag gjorde!!! Undrar vad jag tänkte på samtidigt som bönorna skulle i bryggaren....? Pigg blir jag nog, studsar som Tiger dagen lång sen! Någon som vill vara i närheten då? Speedad frk Roth kanske vore nåt? Eller bör hon säljas på blocket tro?

Mediterade igår kväll. Hade en oro i min själ och kände att jag var tvungen att få ner lugn i själ och kropp.
Och jag såg Ljusblått ljus...står för vatten. Himmel. Energi. Kommunikation. Inspiration. Drömmar och andligt. Svalka. Sänker puls, är avslappnande och inger stillhet. Lugn, Harmoni. Dämpar ilska. Hoppets färg.
Den är dock kall och ska inte användas i sovrum vilket kan förstöra passionen och samlivet. Så inga blåmålade sovrum här inte:-)!!!

En stor, vacker och ståtlig elefant kom också till mig. Som förmedlar att min uppgift är att dela med mig..att vara lärare. Spännande saker kommer till mig onekligen emellanåt. 
Ser det som en bekräftelse på att jag fortsätter blogga, kanske ger det någon ett skratt, fniss, eller en liten tröstande tanke. En idé. En igenkänningsfaktor.
Elefanten känns som en bekräftelse på att jag är inne på rätt bana, att jag kanske ändå lärt mig en del på vägen, ser saker på ett lite annorlunda sätt nu än tidigare. På att det jag vågar är en god bana.

Äh, jag sätter inte in mig på blocket. 
Jag fortsätter dagen som den är. Tiger verkar utebli:-)

God torsdag!

Joe


 

Kommentera här: