Ha inga bekymmer för morgondagen....var da...

dsc02297 (MMS)

Ha inga bekymmer för morgondagen....var dag har nog av sina egna bekymmer. Det är ju så sant. Det händer saker som får oss att bekymra oss. Bli sorgsna. Arga. Irriterade. Skogstokiga. Just nu. Och då må det vara hänt. Ofta är det väl det som inte händer som gnager sönder huvud och hjärta. Det man tror ska hända men som till största sannolikhet alltså inte inträffar. Vad energi det suger. Vad mycket lust och glädje det tar kål på. Och för det mesta, helt i onödan. Ibland är det ju så. Erfarenheter gör att vi reagerar som vi gör många gånger. Det styr vårt sätt att bemöta problem. Jag tror dock att det går att lära sig hantera det. Att tala förstånd med sig själv när man märker att man liksom glider ner i det där problemseendet. Att andas. Att tala om att det faktiskt kan bli annorlunda denna gången. Att det kan ha hänt nåt på vägen. Att även andra utvecklas och funderar i andra banor. Människor kan vara kloka. Just nu har jag mediterat en stund. Finna andningen. Lugnet. Känslan av att helt enkelt vara här och nu. Inte i morgondagen... I morgon är en annan dag!

Kommentarer:

1 Eva:

skriven

Min nya livsguru heter PoJo. Du skriver precis det jag behöver. Tack./E

2 Johanna:

skriven

Tack fina du <3!

Gillar ditt smeknamn på mig:-)



Kramis

Kommentera här: