Slutdag och Trummen

 Oj vad fort det går....5 veckor säger liksom....SVISCH!!!! Sista dagen för studenterna, ny examination fast med T4:orna idag samt slutbedömningar på de. Himla goa studenter i denna omgång, kommer att sakna de! Söndag ska uppladdning ske inför 4 nya studenter som kommer för introduktion måndag morgon kl 8:-). Sista perioden före sommaren. Hoppas att de också är på hugget, vetgiriga och frågvisa, sugna på att lära sig och villiga att förändra det som är mindre fungerande. Det är verkligen utvecklande att arbeta som jag nu gör känner jag. För mig är det utvecklande.
Varit huvudhandledare i 1 år...det går fort och jag har lärt mig otroligt mycket sedan dess.
Dels hur jag lägger upp inför att det ska komma studenter, men mer hur jag är med de, hur jag tänker, att jag blir mer reflekterande och nyanserad själv i mötet med så många olika människor som jag vill försöka peppa, leda, coacha, handleda, ansa...för att de ska bli så bra ssk som möjligt och för att de ska få med sig nåt på vägen så att de själva utvecklas och växer. Eller faktiskt inser att ssk-jobbet inte är nåt för de. Att de brister i kunskaper på olika plan, och får hjälp att inse det. Inte alltid en enkel eller bekväm uppgift, men nödvändig...
Fick toppbetyg idag, blev så otroligt glad när en av studenterna sa till mig att jag var den bästa huvudhandledaren de kunde tänka sig eftersom jag alltid var öppen ifall de behöver prata. Hon kände att hon hade kunna ringa, messa eller höra av sig när som helst utan att det hade varit konstigt. Helt ljuvligt att höra! Skryter lite så här på torsdagskvällen, men jag blev verkligen glad!

Stack direkt från jobb till MAXI för matinköp...var typ tomt och ekade när jag ropade efter mat...! Nu är det bättre ordning, ligger saker på hyllorna som ropar tillbaka att de vill bli uppätna, precis som det ska vara:-)!

Tvättat lite, njutit av synen att åtminstone framsidan på balkongerna är målade....hoppas på insidan imorgon!!

Promenerat runt Trummen med min lilla mamma, mysigt och skönt i varmt härligt vårväder!!!! Fick bjuda på en kopp te och lyxiga knäckemackor (öh...) efteråt. Mysigt att sitta och snacka lite. Tack!

Dags för Handel med Dödens uppslutning, hoppas på ny bok imorgon!

God natt till er.
JOhanna

Kommentarer:

1 M Roth:

skriven

Tack själv för en trevlig promenad runt Trummen och med fika och prat efteråt!



Kram mamma

Kommentera här: